קצת על תזונה והתפתחות הבלוג

קצת על תזונה
כבר חמש שנים - פחות או יותר שאני טבעוני, ומה זה אומר? אני לא אוכל מוצרים שהגיעו מחיות, או במילים אחרות תזונה מבוססת על הצומח.
למה? מדוע? ומה היתרון?

למה - זה התחיל מכך שהפסקתי לאכול מוצרי חלב, נאמר לי שזה יכול לשפר לי מצב בריאותי, לא האמנתי אולם לא מצאתי מה יש לי להפסיד, מרבית הזמן שמרתי יפה ולא נגעתי במוצרי חלב, הדבר היחידי שחטאתי בו היה עוגות שאני הייתי מכין ובתוכן היה חמאה ושוקולד חלב... אולם זה היה לעיתים רחוקות, שמתי לב שלאחר הפסקה ממוצרי חלב אני לא חש בטוב כאשר אני אוכל את העוגה, אז החלטתי להפסיק והפעם כמו שצריך.
הזמן עבר ולא הרגשתי צורך במוצרי חלב, אולם התעוררה בעיה חדשה, לאחר שאכלתי בשר אדום  התחלתי להרגיש לא טוב, זה לא קרה לי לעולם והחלטתי להימנע מבשר אדום, וכך הזמן עובר והרגשתי אותו הדבר לגבי עוף, וגם לאחר תקופה העוף ירד ונשארתי רק עם דגים, המון סושי ודגים.
יום אחד תוך כדי הכנת הסושי הרגשתי רתיעה מלאכול את הדג, לא יחסתי חשיבות לנושא מאחר וזה לא היה לי כאשר הכנתי סושי לילדים, כאשר התיישבתי לאכול את הרול שלי שוב עלתה בי תחושת בחילה והתנגדות, לאחר ביס אחד שהרגשתי שאני הולך להקיא - הבנתי שאני מפסיק גם עם דגים.
וכך התחלתי לחפש לי חלופות למקור חלבון - כמו כל אדם אשר התאמן והחיים שלו סבבו סביב כמות חלבון הנכנסת במהלך היום לגוף התחלתי לחפש מה אני יכול לאכול יותר ומה יזין את הגוף שלי.

מדוע - אחרי שחיפשתי וחקרתי הבנתי שהתזונה שלי במהלך הרבה מאוד שנים לא הייתה בריאה כמו שרציתי, הבשר והעוף שלי שחו בהורמונים, אנטיביוטיקה ועוד חומרים אחרים, הדגים שקיבלתי מהים לא היו כל כך בריאים עקב כמויות כספית, זיהומים שנשפכו לים וכמובן מחלות אחרות, החלב, גבינות ויוגורטים שכל כך אהבתי היו מלאים בהורמונים, מוגלה, אנטיביוטיקה ועוד חומרים אחרים והבנתי שמשהו צריך להשתנות, החלטתי שאני קורא ומיישם את מה שאני יודע הרבה שנים, מעבר להסתכל על ערך תזונתי ורכיבים אני מקפיד שכל הרכיבים שיש במה שאני קונה יהיו ללא חומרים משמרים, E למיניהם, מלחים ועוד חומרים שלא שייכים למה שאני רוצה לאכול, אני מחפש לאכול כמה שיותר טבעי וקרוב לצורתו המקורית של המוצר.
החברה שלנו מושתת על כסף, כל דבר קשור בעולם שלנו לכסף ולמי שיש יותר ויכול להרשות לעצמו יותר דברים אנו רואים בו מצליחן, בר מזל ועוד.. אולם אלו שרודפים אחר בצע כסף ומחפשים היכן אני יכול לעשות כסף, לשחד ולהרוויח על חשבון אחרים הם לא אנשים טובים ואני לא רוצה לתת להם את הכסף שלי, מה הכוונה? מועצת החלב מסבסדת לימודים ופרסומות על כמה החלב ומוצריו בריאים לגוף ותורמים לחוזק שלו - כאשר יש מחקרים שההפך הוא הנכון - סתם לדוגמא - לאורך שנים אמרו לנו לא לאכול הרבה סויה מאחר ויש בו הורמון נשי אולם בשנים האחרונות אנו יכולים לראות המון ילדים מתבגרים שלא בהכרח שמנים ויש להם ציצים כמו לבחורה או אגן רחב מתגבר הממוצע - והם בהחלט לא אוכלים סויה.. אלא מוצרי חלב אשר עשירים בהורמונים נשיים ( פרותיים ) מאחר וחלב נוצר כאשר הפרה בהריון וצריכה להניק את העגל...
איגודי הבשר והעוף מסבסדים מחקרים כמה טוב לאכול אותם או אפילו כמה הם לא מזיקים יותר ממשהו אחר.
אני רוצה לאכול מוצרים ללא חומרים נוספים שהזריקות, הוסיפו או עברו שינויים גנטיים בשלב כזה או אחר של החיים - בנוסף לכך שאך אחד לא סבל בכדי שאני אוכל לאכול אותם.

מה היתרון - מה היתרון של תזונה צמחית, יש כל כך הרבה, אחד הוא הגנה על הגוף ממחלות כמו סרטן, הרגשת כלילות לאחר האכילה, חסכון בכסף, בריאות והעיקר אף אחד לא סובל ואף אחד לא נאכל.

אז אם אתם רוצים לדעת יותר, לבצע שינוי בתזונה שלכם - זה פשוט, פשוט תחליטו ותתחילו! 
יש המון עזרה היום ומי שזקוק לכך יכול לחפש אתגר 22 אשר יכול לעזור לו לעבור את ה - 22 יום הראשונים של החיים כטבעוני.

חשוב לי לציין - גם כטבעוני יש המון דברים לא בריאים, לא חסרים חטיפים, שוקולד, עוגות, ציפויי עוגות או מאכלים המכילים המון שמן ומייצבים, אוכל בריא הוא אוכל שלא יכול להחזיק על המדף יותר משבוע ללא חומרים משמרים כאלו ואחרים... והוא מכיל רק את עצמו ברכיבים!

ולאחר הקדמה כזו ארוכה - מה זה אומר בעצם? 
מהיום יופיעו גם חוות דעת על מאכלים ומסעדות...

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי