יתרונות מול חסרונות

אחת הסיבות לכך שאני אוהב את האייפד ( מעבר לכל טאבלט אחר )  היא הפשטות שלו, כל ילד יכול להרים את המכשיר ולהתמצא בו וכך גם מבוגר, המכשיר כל כך מזמין ופשוט, כפתור אחד בתחתית המסך ועוד שניים לווליום ואחרון לכיבוי המסך, אולם מעבר לפשטות המכשיר החלק המיוחד בו הוא מערכת ההפעלה, מערכת ההפעלה של האייפד כל כך פשוטה וקלה להבנה ולהתמצאות, אני כרגע לא נכנס להגדרות וניווט בתפריטים בהגדרות מאחר וזה פחות פשוט אולם ברגע שעוברים על פונקציה אחת אחרי השנייה ( זה פשוט לוקח זמן ) הכל נהייה ברור וקל לתפעול, מה שבאמת מדהים מבחינתי באייפד הוא שלל האפליקציות לביצוע כל מטלה, אני לא חושב שנתקלתי בהרבה אפליקציות שהיו מסובכות לתפעול כמו שאני נתקל במחשב, ולשם אני רוצה להגיע ולשפוך את מחשבותיי.

לפני כחודש החלטתי שאני רוצה לקחת את עריכת הסרטים שלי צעד קדימה. והחלטתי להשתמש ב Final Cut Pro במק שלי, לקח לי שלושה שבועות להוריד את הגרסה החינמית ולהתנסות בתוכנה, היום בערך שבוע אחרי שהורדתי את התוכנה יש לי כמה מחשבות עליה וכמה מחשבות בנוגע לשימוש באייפד ובמק לעריכת סרטונים.

נתחיל מכך שברור שאי אפשר להשוות את יכולות המק לאייפד - גם לאייפד פרו ( עם 4 ג'יגה זיכרון ), הם שונים ועל כך אני רוצה לכתוב, האייפד הוא פשוט וכך גם האפליקציות שלו, המק הוא מאוד פשוט ועד היום - 5 שנים של שימוש במערכת ההפעלה של אפל לא נתקלתי בבעיה שלא הצלחתי לפתור, ואם אני חושב על זה לא נתקלתי בבעיות אף פעם.. הכל היה פשוט, לכן כאשר החלטתי לערוך את הסרטונים שלי על המק לא חשבתי שאני כל כך אסבול...
הורדתי את הגרסה החינמית של של Final Cut Pro והתחלתי לשחק איתה, לצערי לא מצאתי את הידיים והרגליים, לא אמרתי נואש והמשכתי כל פעם לעבוד עליה קצת,  אולם לצערי גם לאחר שבוע אני עדיין לא מצליח להבין ולעשות דבר פשוט כמו חתיכה של סרטון... לעומת זאת באייפד יש כל כך הרבה אפליקציות לעריכה - אחת מהן היא כמובן iMovie , אולם עוד אחת טובה היא pinnacle studio pro שעברה הרבה גלגולים ונמכרה כמה פעמים ( היום תחת חברת luma touch ) ותמיד נשארה פשוטה ואיכותית.
ההבדל בין לקחת משהו כל כך אינטואיטיבי כמו האייפד - בדיוק כמו שסטיב גובס הדגים - ולגעת בו, לעבוד איתו בעזרת האצבע מול מחשב ( בין עם מסך מגע או בלי ) שמשתמשים בעזרת עכבר וחיפוש פונקציות תוך כדי העבודה - הוא עצום, עכשיו, זה לא רק החלק של הנגיעה אלא פשטות האפליקציה / תוכנה הוא החלק העיקרי, מדוע תוכנות המוגדרות פרו לא יכולות להיות קלות ופשוטות לשימוש? מדוע לאייפד פרו לא מגיעה תוכנת עריכה מקצועית כדוגמת  Final Cut Pro לשימוש קל ופשוט?

הזמנים משתנים ונכון שאי אפשר להשוות את המחשב לטאבלט אולם היום המחשבים מבחינתי הם זן הולך ונעלם, צריכת התוכן שלנו כבר לא תלוייה רק במחשב ומרבית התוכן שלנו נצרך בזמן שימוש בניידים וטאבלטים ויצירת התוכן גם, אפשר לראות את זה בצילום, בשיתוף תוכן על ידי מייל, סמס או רשתות חברתיות. 
עבודה מכל מקום בעזרת רשתות אלחוטיות או סלולר אשר מוטמע בטאבלטים - ולא קיין במחשבים.
וכמובן ניידות, אי אפשר להשוות מחשב נייד ששוקל ( אפילו קילו וחצי ) לאייפד של 450 גרם ( עם סלולר ) ואפילו את זמן הסוללה שלו!

אני אוהב לעבוד מהאייפד, נוח לי לעבוד מהאייפד, לכתוב, לערוך, ליצור, לפרסם, להסתובב, לטייל כאשר אני יודע שלכל מקום שאני אגיע אני יכול להשתמש בו בקלות ובפשטות..

אז קצת חרגתי מגבולות הנושא הראשי שלי עליו רציתי לדבר ( לכתוב ) אולם אני חושב שהנושא די ברור, אני לא מרגיש נוח עם מחשבים, אני לא אוהב מחשבים ובעיקר אני לא מוצא אותם יעילים לצורת העבודה והחיים שלי.
מחשב זה מבחינתי פאסה, ואל תחשבו שלא חשבתי להתחדש באיזה מק פרו חדש, אולם אני לא ממש זקוק לו עם השימושים שלי..

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי