הזכות לתקן וחוויות תיקון שונות

לפני שנתיים בדיוק ( כמה ימים לכאן או לכאן ) לקחתי את המקבוק אייר 2011 להחלפת סוללה, היום 2020 וזה אומר שב2018 החלפתי סוללה במחשב, דבר ראשון בדקתי באידיגיטל אם הם יכולים להחליף סוללה, נכון יקר אצלכם יותר אולם הסניף שלהם קרוב אלי ונוח לי להגיע אליו בהליכה, שזה לפעמים שווה הרבה מאשר להתנייד במכונית ולמצוא חנייה... רק הזמן שאני חוסך על נסיעות וחנייה שווים לי את ההפרש.. אבל לצערי המחשב כבר לא נתמך על ידי אפל וכיוצא מכך גם על ידי אידיגיטל - משמע - לא מחזיקים סוללות... התחלתי לחפש כמה תעלה לי סוללה חדשה, לא הייתה לי בעיה להחליף סוללה לבד - רק הייתי צריך למצוא מקום שמחזיק סוללות מתאימות.
כל מקום שהתקשרתי המחיר כלל החלפה ובכך חיפשתי את המקום הזול ביותר ( והקרוב ביותר ), מצאתי מקום בראשון לציון ונסעתי לשם, זה היה המקום היחידי שהסכימו להחליף לי סוללה על המקום ולא להשאיר את המחשב במעבדה למספר ימים... בכלליות אני לא סומך על מקומות שיסדרו לי ויתקנו לי ואני לא מוצא סיבה להשאיר את המחשב שלי, טלפון שלי ליותר משעה או שעתיים בשביל שיתקנו לי משהו..
בכל מקרה נחזור להתחלה, לאחר שבע שנים המחשב התחיל להראות סימנים של בגרות והסוללה התחילה להיגמר מהר מאוד, אם המחשב לא היה בטעינה הסוללה הייתה נגמרת גם שהוא במצב מנוחה... מעבר לכך הופיע לי אייקון שהסוללה דורשת שירות.
אז החלפתי את הסוללה והדביקו לי מדבקה מעצבנת על המחשב מאחורה, כמובן שתמר רצתי ואמרתי שאני לא מוכן, אולם אמרו לי שזה לאחריות.. וקיבלתי אחריות לחצי שנה על הסוללה.
מפה לשם עברה שנה והמחשב התחיל לעשות בעיות, שוב הסוללה מתחילה להיגמר מהר והופיע אייקון של הסוללה דורשת שירות, חשבתי לעצמי שבעבור המחיר ששילמתי אני לא חוזר לאותו המקום, התחלתי לחפש שוב סוללה והפעם אמרתי שאני מחבר אותה לבד.
בין לבין החלטתי לפתוח את המחשב ולראות אולי משהו לא מחובר טוב ויכול להשפיע על הנושא, כאן מגיע החלק המהנה, לפתוח את המחשב ולראות אותו נקי, לראות ולהשוות אותו לכל כך הרבה סרטונים שאני רואה על מחשבים מוזנחים ומלוכלכים, לראות שלאחר 8 שנים של עבודה המחשב שלי נקי ומהמם, טיפלה אבק במאורר אולם מעבר לכך שום דבר, בתוך המחשב הכל היה בסדר - אז סגרתי אותו, המשכתי לחפש סוללה ולא היה לי לב להוציא 500 (מינימום) שח על סוללה חדשה, החלטתי לחפש בEBAY סוללה אחרת ( אמזון לא שולחים סוללות לארץ ), חיפשתי מוכים אמינים בעלי דירוג גבוה ומצאתי סוללה, היא נשארה קרוב לחודש בסל קניות שלי מאחר ומאוד התלבטתי על הרכישה, כל הסוללה עם המשלוח עלה לי 150 שח... חששתי האם זו סוללה אמינה, מה יקרה אם.. ולבסוף הזמנתי, לקח לסוללה 3 שבועות להגיע וההחלפה התבצעה תוך חמש דקות..
כאשר פירקתי את הסוללה הישנה שמתי לב למשהו מאוד מעצבן, הסוללה שהרכיבו לי ב2018 הייתה בת שנתיים! כן היא הייתה מ2016, אז נכון שיכול להיות שאם היא הייתה ללא שימוש הכל בסדר אותם גם לסוללות יש פג תוקף, מהרגע שמטעינים אותן ועד הרגע שהם מורכבות ומתפקדות צריך להיות חלון קצר, בכל מקרה סוללה בת שנתיים שהורכבה במחשב שלי - לכו תדעו אם היא הייתה חדשה.. אולי היא משומשת.. נכון אפשר לבדוק מספר מחזורי טעינה וזה מה שהיה לי מוזר מאוד, שבדקתי את מספר המחזורים לאחר שנתיים של שימוש - הוא היה מאוד נמוך - עכשיו אסביר, המקבוק אייר של 2011 מחזיק בין 4-6 שעות עם סוללה חדשה, עם עדכוני מערכת וללא טעינה המחשב היה שורד שעה עד שעה וחצי ונכבה, שנתיים זה 730 יום, בין שלושה לארבעה ימי עבודה בשבוע זה 156 ימים עד 208 ימים - כל יום הטענה, כפול שנתיים זה מינימום 312 הטענות עד 416.. הסוללות האלו אמורות להחזיק עד 1000 מחזורי טעינה על פי אפל ובמחשב שלי היה רשום שעברו פחות מ200 מחזורי טעינה... משהו היה לי חשוד..
בכל מקרה לאחר ההחלפה וטעינה ראשונית המחשב מחזיק כבר יומיים ללא טעינה במצב שינה רוב הזמן עם התעוררויות לכמה דקות בודדות והסוללה נכון להיום הראתה 92 אחוזי טעינה.. אני אתן לה להתפרק לגמרי ואז רק אטען שוב.
לאן רציתי להגיע עם כל מהסיפור הזה והכותרת של הזכות לתקן? מבחינתי לדעת לעשות דברים לבד - זה דבר חשוב, אני לא אוהב להרגיש שאני לא מסוגל לעשות דברים בבית שלי לבד, במיוחד דברים שלא נראים לי מסובכים או כאלו שהם נראים פשוטים.
הזכות שלי לתקן את הדברים שאני רוכש, לרכוש כלים מתאימים וחלקי חילוף (במחיר שווה לנפש) היא חשובה ביותר, אני אקח את זה צעד רחוק יותר לחנויות תיקונים אשר יכולות לחסוך לאדם כסף על ידי החלפת טרנזיסטור, חיבור, כניסה או דיודה במקום להחליף לוח שלם ולשלם על זה לא מעט כסף, אני רוצה את היכולת לתקן לבד ולבחור את נותן השירות שלי שיתאים לכיס שלי במקום לרכוש מכשיר חדש...

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי