Capture card כרטיסי לכידה / הקלטה

אני אוהב אלקטרוניקה אולם ממעט להישתמש במחשב, מי שמכיר אותי יודע שמהרגע שיצא האייפד - הוא אצלי בין הידיים, העברתי את כל העבודה, תחביבים ועיסוקים לאייפד וממנו אני מנהל את החיים שלי, זה לא שאני נגד מחשבים אולם הניידות, המשקל, אורך חיי הסוללה והשימושים המגוונים גרמו לי להעדיף את האייפד.



הכתיבה, עריכת סרטונים ותמונות ובזבוז הזמן נעשים כולם מול המסך של האייפד - ולכן כאשר הייתי צריך למצוא כרטיס לכידה / הקלטת וידאו חיפשתי כזה שלא תלוי במחשב... נכון יש חסרונות לכרטיסים כאלו אולם הייתי מוכן לעבוד עם 1080 ולא עם 4K, לעבוד עם 30 פריים לשנייה ולא עם 60.. וסהכ איכות קצת יותר נמוכה בכדי להמשיך לעבוד כמו שנוח לי, להקליט את המשחקים (של הבן שלי ושלי) ללא חיבור למחשב ולהעביר את הסרטונים על ידי usb או micro sd לאייפד להמשך עריכה והעלאה.
האם הייתי בוחר באופציה אחרת? אולי אם היה לי יותר מקום בבית, משרד משלי ומחשב נייח אולם אין לי את כל אלו ולכן אני מתאים את עצמי, ולאחר כל הסיפור הארוך קצת על המחשבות שלי והניסיון הדל שיש לי עם כרטיס הקלטה אשר לא תלוי במחשב.
לפני מספר חודשים רכשתי מאמזון כרטיס כזה, לא מצאתי בארץ - אם כי לא ידעתי באיזו חנות לחפש או מאחר ולא רשמתי את המינוח המדויק.. אולם הרכישה הראשונה שלי הייתה מאמזון, מבין שלוש אופציות שמצאתי המחיר היה בינוני - מצאתי ב60 דולר, 90 דולר ו140 דולר, הזול - זול מידי, היקר - יקר מידי ולכן האמצעי היה הפתרון.



הכרטיס חובר לנינטנדו ולטלוויזיה - על פניו החיבור פשוט קל ונוח, כבל הhdmi מהנינטנדו נכנס לכרטיס ומה כרטיס לטלויזיה כל השמע הווידאו מהנינטדנו מוקלט ישירות לכרטיס, בנוסף אפשר לחבר מיקרופון ולהקליט על הסרטון את הקול שלכם, חיבור לחשמל וכמובן כניסה לUSB.
ההקלטה מתבצעת במקטעים של עד 2 ג’יגה בערך 25 דקות ולאחר מכן נוצר סרטון חדש, מה שאומר שאם עושים סרטון של שעה הוא יהיה מחולק לשלושה חלקים.



בניסיון הקלטה ראשון הבנתי שיש בעיה - הכרטיס היה תקול ולא הקליט את השמע מהנינטנדו ולא הקליט את הקול שלי, קצת מאכזב, יצירת קשר עם אמזון והחברה ולאחר מספר ימים קיבלתי זיכוי מלא על המכשיר - שהגיע תקול - אפילו מבלי שנדרשתי לשלוח אותו חזרה, הוצע לי שישלחו לי חדש אולם מאחר והם שולחים רק בתוך ארה״ב הם העדיפו לזכות אותי ( כולל משלוח כמובן ).
הכרטיס עובד טוב ב85 אחוז מהזמן, מה זה אומר? יש פעמים שהכרטיס פשוט מחליט להפסיק להקליט וכל מה שהוקלט באותו הרגע פשוט מוגדר כקובץ לא זמין, הדבר די מעצבן וניסיתי לראות אם אפשר לסדר את זה, חשבתי שאולי הכרטיס מתחמם מידי ולכן הוא מפסיק להקליט, החלטתי לפתוח אותו ועל הדרך לבדוק אם חיבור המיקרופון לא טוב, פתחתי את המכשיר אולם לא מצאתי סיבה לכך שהמיקרופון לא מקליט, על פניו כל החיבורים נראים בסדר ויכול להיות שהשקע 3.5 ממ פשוט תקול.. מאחר ואני לא מלחים נמנע ממני הדבר לסדר את זה.



לצערי גם לאחר הפתיחה של המכשיר וניסיון קירור המכשיר על ידי אוויר יש פעמים שההקלטה עדיין נפסקת, לא ברור למה.
כרגע אני מחפש כרטיס הקלטה חדש שאוכל להשתמש בו ללא מחשב - פרטים נוספים על הכרטיס החדש בהקדם לאחר הרכישה..

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי