משחקים ואפל טיוי

אני לא יודע כמה ממכם זוכרים אולם אחד הדברים שאפל מאוד התגאתה בו בהשקת האפל טיוי 4 היה שהוא מתאים למשחקים, מפתחים יוכלו לפתח אפליקציות אוניברסליות לאייפון, לאייפד ולאפל טיוי, ולתקופה מסויימת זה באמת היה כך, אולם משהו השתנה, כמות המשחקים בחנות האפליקציות של אפל ירדה פלאים, כל יום מתווספים משחקים חדשים אולם לא משחקים שווים באמת, משחקים כל כך פשוטים וחינמים שדורשים כסף על  להמשיך לשחק או על רכישת ״יהלומים״ בתוך המשחק בכדי להתקדם, תקופה מסויימת המפתחיל המוכשרים וחברות משחקים הוציאו משחקים באמת טובים לאפל טיוי, משחקים עם גרפיקה טובה, עיניין ותוכן, אולם מאז ועד היום ( ואני לא חושב שזו הפעם הראשונ שאני כותב על כך.. ) הדבר התמעט, היום בחודש מאי 2019 אנחנו יכולים לראות עדיין קטגוריית משחקים טובים ל2018 במסך הראשי של חנות האפליקציות באפל טיוי, אפילו באייפד אנחנו לא רואים משחקים איכותיים..
בספטמבר האחרון רכשתי נינטנדו סוויץ ואחת ההתלבטויות שלי היו על מחיר משחקים, המחירים בחנות של נינטנדו הרבה יותר גבוהים, פחות משחיקם חינמים והמשחקים הטובים באמת עולים סכום נכבד של כסף, יש גם משחקים פשוטים ולא ממש איכותיים בחנות של נינטנדו ( לא חייבים לרכוש כל משחק.. ) שעולים מעט והם משתווים למשחקים החינמים שבחנות של אפל אולם ההבדל הגדול הוא המשחקים הטובים, נינטנדו הצליחה לגרום לחברות משחקים לייצר משחקים איכותיים למערכת שלה, בעוד אפל הצליחה להבריח מפתחים מחנות האפליקציות שלה, היא אולי משכה יותר מפתחים עצמאים ואפליקציות פירמיום לקהל אשר אפשר לקרוא לו ״פרו״ כזה שרוצה להחליף את המחשב הבייתי בטאבלט איכותי אולם חברות כמו ubisoft הפסיקו לפתח לאפל משחקים, התשלום כנראה נמוך מידי יחסית להשקעה.
כיום האייפד שלי הפך למסך שני, אני כותב עליו, מתעדכן בפייסבוק ורואה יוטיוב, אני כבר לא משחק, באירוע האחרון אפל הציגה את שירות המשחקים החדש שלה שיעלה בקרוב, ב10 דולר ואני מאמין שבארץ זה יהיה 35-40 שקלים לחודש ( במידה וזה יגיע לארץ השנה ) אנו נזכה לשחק משחקים איכותיים בלעי גרפיקה איכותית, אפל רוצה להתחרות בשירותי המשחקים האחרים ולהחזיר את הגיימרים חזרה אליה הביתה, אני מקווה שהשירות יגיע גם אלינו לישראל ואולם אני עדיין רוצה להביע חשש, למרות שלא נרכוש את המשחקים אלא רק את הזכות לשחק בהם לאורך חודש אחד בלבד- אלא אם נמשיך לשלם כל חודש - אני מאוד אוהב ומחבב את המודל של נינטנדו - משחק קצת יותר יקר אולם עם עותק פיזי.
לרכוש משהו שנשאר אצלך זה משהו בסיסי, לרכוש משחקים מחנות ולאחר שנה או שנתיים המשחקים נעלמים מהחנות כי מפתח האפליקציה החליט להסיר אותה או שאפל מצאו לנכון לא למכור אותה והאפליקציה הזו לא זמינה אפילו להורדה חוזרת - זה לא בסדר!
אני כותב את זה מאחר ולפני מספר ימים נאלצתי לעשות ריסט לאפל טיוי שלי ולא יכולתי להוריד את כל האפליקציות שרכשתי, מילא החלק השמור, ההתקדמות והתוכן אבל האפליקציה? לשמחתי היא לא עלתה הרבה, בין 4 ל 8 שח, אולם אין סיבה במיוחד בשירות של אפל שאפליקיות יורדו באם הן לא מפירות של כללי החנות ומערכת ההפעלה של אפל.
כרגע כמו שזה נראה אני רוכש משחקים רק מנינטנדו, אולי הם יקרים יותר אבל אני משתדל לרכוש אותם על כרטיס, כך הם תמיד שלי ואני בטוח בכך שהאיכות של המשחק היא באמת טובה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי