חגיגת יין ביקב יפתחאל

ביום שבת האחרון היה אירוע ביקב יפתחאל אשר איחד שלושה יקבים - כישור, שטרן ויפתחאל ומזקקה אחת - יוליוס, הכניסה לאירוע הייתה כרוכה בתשלום של 50 שקלים ובעבורו קיבלנו כוס מתנה ושלל טעימות, בנוסף היה אוכל, כריכים, מאפים, גבינות ומג׳דרה - הכל במחיר עממי והוגן לתמורה.
אני קצת מצטער שלא צילמתי מספיק את האזור, האירוע, האוכל וכמובן היין - הייתי עסוק מידי בלטעום.. והיה כל כך הרבה מה לטעום ועל כל זה בהמשך.
יקב יפתחאל ממוקם באלון הגליל - כשעה ורבע נסיעה מתל אביב, מקום מדהים וירוק, הרים, עצים ובעיקר המון אוויר נקי.

יין הוא טעם ולכן לא כל יין יהיה טעים לכל אחד, אפשר להסכים על טעמים ומורכבות אולם הם לא תמיד ידברו אל מי ששותה אותו, ככה הרגשתי אתמול בחגיגה, כל היינות היו טעימים, חלקם יותר מאחרים ואלא היינות שבחרתי לרכוש, זו הפעם הראשונה שאני מגיע לאירוע כזה וכל היינות טעימים, עכשיו נתחיל לדבר על מי היה ומה היה:

יקב שטרן - יקב אשר עושה יין נטו עם מינימום תוספות 



קברנה סוביניון - יין לבן ומתקתק - לי אישית היה מתוק מידי אולם היה טוב
רוזה - עשוי מענבי סירה ולהפתעתי היה מתוק מהמצופה, ששמעתי שהוא עשוי מסירה ציפיתי למרירות קלה שלצערי לא הייתה קיימת
סירה - היה קליל וטעים מאוד 
קברנה פרנק - מאוד מאוד טעים - חוויה של טעמים - אחד הענבים האהובים עלי
פטיט ורדו - הרבה יותר קליל מהקברנה אולם עדיין מורגש בטעמים

יקב כישור



 לא הכרתי את היקב לפני אולם היקב מעסיק מבוגרים בעלי מוגבלות ומשלב אותם בעבודה היום יומית ביקב, היקב הוא לא יקב נטו אולם בשיחה נחמדה מאוד וארוכה עם היינן שאלתי על שילוב היקב בין יקבי נטו, הדבר לא נראה לו מוזר מאחר והמגמה שלהם היא הוספה מינימלית של חומרים ליין, לתת לפרי להיות מבוטא בתוצר הסופי ועדיין מבחינתי להגיע עד לכאן להצהיר על הנושא הזה ולא להיות חבר ביין נטו - מבחינתי זה פספוס, מה היה לנו כאן?
סוביניון בלנן עם וינייה - השילוב של שני הענבים יצר כאן ארומות מצויינות, עדינות ומתיקות ביחד עם מרירות שמאוד נעמה לי
וינייה - 100 אחוז וינייה, ציפיתי לטעם יותר מריר מהיין הקודם מאחר ואני יודע שסוביניון בלאן הוא מתקתק, להפתעתי טעמתי יין מאוד טעים ללא מרירות בכלל אולם הטעם שהורגש היה מאוד מלא ומיוחד, מאוד הפתיעה אותי הטעם.
BSM - בלנד המורכב משלושה סוגי ענבים גראנש סירה מורבד - מאוד נחמד וטעים אולם אני לא מתחבר לבלנדים.

יקב יפתחאל - את יקב יפתחאל הכרתי לראשונה בחודש ספטמבר האחרון בזמן אחד. חופשים שהיה לילדים, הגענו לפעילות בשם בוצרים ונהנים - בה הילדים בצרו ענבים והכינו מהן מיץ, אז טעמתי את היינות שלהם אולם הם לא השאירו עלי רושם ועדיין יצאתי משם באמתחתי שני יינות לבנים ושני רוזה, באתי מוכן לרכוש רוזה ולאכזבה מהיינות האדומים שהפעם מאוד הפתיעו אותי לטובה והיו תיקון חוויה מהפעם שעברה - עיקר השינוי לפי דעתי היה שהיינות האדומים שטעמתי היום היו טריים ונפתחו באותו יום לעומת היינות שעמדו מספר ימים עד שטעמתי אותם..
היין הלבן שלהם יושק רק בעוד חודש לצערי ולשמחתי - כך אוכל לחזור אל המקום היפיפה הזה לחוויה נוספת.
רוזה - אחד היינות הטעימים שלהם העשוי מענבי סנגובזה וסירה - קליל עם מרירות נפלאה. קניתי שישייה ( עוד מעט נגמרת )
הפעם יכולתי להתעמק יותר טוב ביינות האדומים (הילדים לא היו איתנו) אשר עשויים בצורה זנית, 
מארסלאן - מאוד אהבתי את הטעם אולם הוא יכול להיות עוד שנה ביישון לפני פתיחה, הרגשה של טעמים שלא התפתחו מספיק
סנגובזה - התפלאתי כמה טעים היה לי, לא זכרתי את הטעם שלו ואפילו לא זכרתי שטעמתי אותו, עוד יותר התפלאתי שהרוזה שכל כך טעים לי עשוי מ80 אחוז סנגובזה... קניתי שישייה... 

את כל שאר היינות האדומים אני לא זוכר, אני רק זוכר שהיה לי טעים, העדפתי לרכוש זנים שאין לי בבית או שאני אוהב את אותו הזן ממקום אחר יותר.

מומלץ מאוד להגיע ולטעום והיינות החדשים

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי