עשיתי מוצרלה

הכל התחיל ביום שישי אחד שהלכנו לטעום יין והכינו שם פיצה, על הפיצה הייתה גבינת מוצרלה טבעונית העשויה מקשיו, השילוב היה מוצלח והעיקר היה איכות הגבינה.


רגע, מה ההבדל בין גבינה טבעונית מהסופר לבין גבינה טבעונית איכותית?
ההבדל הוא תהומי! 
הגבינות מהסופר מכילות העיקר שמנים, עמילנים וצבע, אין בהן חלבון והן מעובדות למצב שיכולות להחזיק תקופה ארוכה מאוד.
גבינות ביתיות בדרך כלל עשויות מרכיבים יותר איכותיים לדוגמת אגוזים או קטניות ומחזיקות פחות זמן.
הכנת גבינות מאגוזים וקטניות מאוד התפתח בשנים האחרונות בארץ ואפשר למצוא כמה בתי עסק שמוכרים גבינות איכותיות ובריאות יותר מהגבינות שנמכרות בסופר.
ועכשיו להמשך סיפורנו -
מאותו יום שישי החלטתי שאני רוצה לרכוש את אותה גבינה בכדי שאוכל להכין פיצה בבית.
התחלתי לחפש היכן מוחזקת הגבינה, עברתי בין חנויות ולא מצאתי את המוצרלה, מצאתי גבינות אחרות מאוד טעימות - גבינה לבנה מקשיו ולאבנה מקשיו, למרות שהפסקתי לצרוך שמנים מעובדים ואני משתדל לצרוך את השמן שלי ממקור הפרי או הגרעינים והאגוזים מאוד נהנתי מהלאבנה עם הזעתר ושמן הזית.
לאורך כל השבוע חיפשתי את המוצרלה המדוברת והתקשרתי לכל חנות שהייתה ברשימה, לצערי היה מחסור במוצרלה ויכולתי להזמין אותה - אולם לא בטוח אם היא תגיע - לשבוע אחרי, הבטחתי לילדים פיצה לשישי בערב ורציתי לתת להם גבינה איכותית יותר ממה שיש בסופר, החלטתי שאני אנסה לעשות בעצמי מוצרלה ( בנוסף לגבינות אחרות ), גבינה טבעונית עולה בסופר בין 17-30 שח, 200 גרם קשיו (סגור בשקית ללא חרקים וזיהומים ) עולה בין 20-25 שח, החלטתי שאין לי מה להפסיד ואני הולך על זה, בנוסף קניתי גבינה כגיבוי למקרה שלא יצליח לי.

חפשתי מתכונים, ראיתי סרטונים ולבסוף הבנתי שיש המון מתכונים אולם רק דרך אחת להכין את המוצרלה, ניסיתי להכין את המוצרלה עם כמה שפחות רכיבים וטעמים בכדי להבין ועמוד על הטעמים המורגשים, היו מספר מוצרי בסיס שהם חובה בהכנת המוצרלה - קשיו ( כמובן ), מים, לימון, מלח וטפיוקה - הטפיוקה משמשת כמסמיך ואני חושב שהיא שוות ערך לקונפלור - עמילן.
התהליך היה מאוד פשוט:
השרתי במים רותחים 150 גרם קשיו למשך שעה
סיננתי את הקשיו והכנסתי לבלנדר
הוספתי כוס מים
5 כפות מיץ לימון טרי
כפית וקצת מלח
ארבע כפות טפיוקה
הפעלתי את הבלנדר וטחנתי את התערובת
לבסוף שפכתי את התערובת למחבת והתחלתי לחמם
לאורך החימום דאגתי לערבב וברגע שהנוזל התחיל לרתוח הקטנתי את האש
המשכתי לערבב עד שהנוזל התגבש והפך לגוש צמיגי, כיביתי את האש ושפכתי את הכמעט מוצרלה לקערה, לקחתי שתי כפות וקערה עם מי קרח.
יצרתי כדורים בעזרת הכפות והפלתי את הכדורים למי הקרח, נתתי להם לשהות שם כמה דקות והעברתי לקופסה עם מים קרים ולמקרר
לאחר כמה שעות כאשר הכנתי את הפיצה הוצאתי את המוצרלה וחתכתי אותה מעל הפיצה.
תראו איך היא יצאה - כאן יש בזיליקום והמוצרלה שניה לפני שערבבתי אותם ביחד והכנתי לביתי טוסט מוצרלה במחבת.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי