טיול יום שישי - יקבים

יום שישי החלטנו לצאת לטיול, ראינו פרסום על אירוע המשלב יין ואוכל באחד היקבים והחלטנו לסוע לטעום ולאכול.
חשוב לי לציין שכל הנסיעות שלי והביקורות שלי הם אך ורק שלי, אני רוכש את הכניסה בכסף שלי ואת היין בעצמי ולא מקבל שום דבר בחינם, לכן כל דבר טוב או רע אשר נכתב כאן הוא דעתי האישית והבילתי תלויה.
ועכשיו אחרי שהוצאתי את הדבר הזה מעצמי אני מוכן להתחיל לספר לכם היכן נסענו, מה ראינו, מה טעמנו - אם זה היה טעים או לא ומה דעתי האישית.

הטיול שלנו מתחיל ביקב כהנוב

מצאנו פרסום של טעימות יין וליד היין יהיה שף פיצות, התחלה מצויינת ליום שישי בצהרים.
היקב הוא יקב משפחתי אשר נמצא בגדרה, לפני שנסענו ליקב רצינו לשאול כמה שאלות על האוכל, התקשרתי ליקב והיתה לי שיחה נעימה עם בעל היקב אשר מסר לי את מספר הטלפון של שף הפיצות - יפתח ישעיהו, כאשר יפתח ענה לי לטלפון והסברתי לו שאני לא אוכל חלב ושאלתי אם תהיה פיצה עם גבינה ללא חלב או שאני אוכל פוקצה והאם יש ביצים בבצק.. יפתח בחור מאוד לבבי ומיד הבין את הבעיה, אמר שהוא ידאג לגבינת קשיו של ענתיס ואנחנו לא צריכים לדאוג, כבר התחלה טובה..
הגענו ליקב ופגשתי את יפתח, כל מה שהרגשתי בשיחה איתו בטלפון התברר לי כנכון בשיחה פנים אל פנים איתו, דיברנו ארוכות על בצקים, תנורים, פסטות טאבונים וקיבלני המון מידע ממנו.
ביקב קיבלו אותנו בשמחה עם המון חיוכים, פגשנו אנשים חייכנים שאוהבים את מה שהם עושים והתחלנו בטעימות היין, טעמו יין לבן אחד, בלנד מענבים צעירים ולאחר מכן טעמנו יין זני ובו יכולנו לטעום משתי סדרות - האחת צעירה הנקראת בילויים והשנייה בוגרת יותר, היה אפשר לחוש את ההבדל בין הבצירים, ההבדל בין יין שיושן חצי שנה בחביות לבין יין שיושן שנה פלוס בחבית ובעיקר הבדל של 4 שנים בין הבצירים.
היין שיקב כהנוב מייצר לא עובר סינון ויש בו משקעים אשר גורמים ליין להמשיך ולהתפתח בבקבוק.
מבחינה אישית פחות התחברתי ליינות אולם היה לי נעים מאוד וכיף לפגוש אנשים כל כך נחמדים.
אני מצרף קישור אל הפייסבוק של יפתח ישעיהו - במידה ומישהו רוצה אירוע הכולל פיצות העשויות במקום - אחת הטעימות שאכלתי.

משם המשכנו ליקב ספרה המתמחה ביינות לבנים
כאשר התקשנו נאמר לנו שמאחר והיום אין סיורים ביקב הטעימות הן בחינם.. ממש מזמין, 10 דקות נסיעה ( בערך ) והגענו לגבעת ישעיהו ליקב ספרה, לצערנו ולשמחתנו לא נשאר להם יין משנה שעברה ויכולנו רק לטעום את היין שיבוקבק בעוד כשבוע - איזה כיף להגיע למקום ולשמוע שכל היין שלו נמכר! שהולך לו כל כך טוב והוא ממשיך לייצר יין.
טעמנו את שלושת סוגי היין, קיבלנו הסברים ושאלנו שאלות, גם כאן היין לא היה לטעמנו, אולם הטעם עוד יכול להשתנות מאחר והיין נמצא כרגע במיכל הנירוסטה להיתיצבות עד שהוא יבוקבק ולכן עוד יכול לשנות את טעמו קצת, כמו כן בזמן הישיבה בבקבוק הטעם משתנה ולכן אנו נחזור לטעום את היין בעוד כחודש וקצת כאשר יהיה אירוע השקת היין - יש למה לצפות.

מאחר והטעימות היו כל כך קצרות ולא הינו רעבים החלטנו לחפש עוד יקב קרוב ומיקב ספרה נסענו ליקב מטלר
יקב מטלר שוכן בעגור, כחמש דקות נסיעה מגבעת ישעיהו, כאשר התקשרנו לשאול על טעימות ענתה לנו מישהי שלא כל כך ידעה איזה יינות יש ומה בדיוק הולך שם, כנראה שהייתה חדשה - עוד נחזור אליה..
הגענו ליקב, נכנסנו דרך החצר למקום שנראה כמו מסעדה, מגיש אוכל, בירה ויין אולם בכל תוקף נאמר לנו על ידיד בעלת המקום שהם לא מסעדה! תפריט האוכל - מבחינתי - מוכיח אחרת, התישבנו וחיכינו לאיזה שהוא הסבר, לא קרה, נכנסנו פנימה בכדי לשאול על היינות ועל טעימות, פגשנו ריחות אוכל מדהימים ומיטב התוצרת המופקת מהמקום.
הצלחנו להבין על ידי קריאה עצמאית שיש 4 סוגי יין בעלי שמות מעניינים והם כולם בלנדים - שלושה מהם בלנד של שלושה סוגי ענבים והאחד בלנד של ארבע, בנוסף היה גם קברנה אחד.
חזרנו לשולחן וביקשנו לטעום משלושה יינות ספציפים, היין הראשון הגיע והוא היה חמצמץ, לא ניתן לנו הרבה הסבר עליו לפני המזיגה ובמיוחד לא אחריה…
המשכנו ליין השני ולאחר המזיגה הבנו שלא ביקשנו לטעום את היין הזה, אמרנו שלא רצינו את היין הזה ונאמר לנו שהיה כנראה בלבול מהמלצרית כי זה מה שהיא אמרה לו שרצינו, ככה נשארנו עם כוס יין שלא רצינו ומאוד לא הייתה טעימה לנו.
כאשר הכוס השלישית הגיעה ונמזגה נאמר לנו שזה הקברנה, שוב חזרנו על כך שלא רצינו לטעום קברנה - אולם היינן פשוט הלך לו, היינו מאוד מופתעים ולא ממש ידענו מה לעשות, טעמנו את היין והוא היה מאוד לא טעים, לא ידענו מה לעשות, האם לחזור ולומר שזה לא היין שרצינו ולבקש לטעום את היין הנכון? אולם כמו שהיינן אמר לנו בהתחלה - הייתי שווצרי ועכשיו אני כורדי - יבין מי שיבין מה זה אומר.. החלטנו שלמקום הזה אנחנו לא חוזרים, באמת שרציתי לטעום מהדברים שהיו בתפריט, היה ריח נהדר אולם אותה מלצרית שלא ממש תפקדה גם לא ידעה מה יש במרק שורשים, ולאחר ששאלנו אותה והיא אמרה שהיא לא יודעת גם היינו צריכים לבקש שתברר לנו, גם הנושא הזה לקח כמעט 10 דקות - כן יותר מהנסיעה שלי אל היקב מהיקב הקודם בו היה כל כך נחמד ויותר זמן מהנסיעה מיקב כהנוב שכולם היו כל כך נחמדים ושמחים ומסבירי פנים.
אני לא נוהג לרשום ביקורות רעות ומעדיף לפעמים לא לרשום דבר אולם כאן הייתי חייב לשתף את החוויה שלי שהייתה מאוד מאוד לא חיובית, קיבלנו הרגשה שהיינות היו לא טריים, קיבלנו את מה שהיה פתוח כמה וכמה ימים והבעלים לא רצה לזרוק, שילמנו את מחיר הטעימות והלכנו, ליקב מטלר אנחנו לא נחזור!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי