iPad pro 2018, macbook air retina and new mac mini

לפני שבוע אפל הכריזה על שלושה מוצרים חדשים - מק מיני, מקבוק אייר ואייפד פרו. מה אני חושב על כל מוצר ועל הפעולות האחרונות של אפל.

בשנים האחרונות אפל התחילה להעלות את מחיר המוצרים שלה, זה בסדר מבחינתי חברה שרוצה לתמחר את המוצרים שלה במחיר שונה אולם העיניין הבעייתי מבחינתי הוא הקפיצה במחיר.

לפני שנתיים או שלוש ( אני כבר לא זוכר בדיוק ) אייפד חדש במחיר בסיס עלה 500 דולר, כאשר יצא האייפד פרו המחיר עלה ב150 דולר ל650 ותקופה מסויימת גם ל700 דולר ( כרגע אני מדבר רק על הדגם של 9.7 ו10.5 אינצ ולא על 12.9 אינצ ), הפעם הייתה עלייה נוספת ל800 דולר לדגם הבסיסי 64 גיגה… דגם אשר מבחינתי לא מכבד את אפל בכלל - אפל מתהדרת במכשיר מקצועי - פרו - אולם נפח כזה הוא לא מקצועי, הוא בדיחה! הפרו מבחינתי חייב להתחיל בנפח של 128 גיגה! אז המחיר היה הולם ומספק.
האייפד מוגדר פרו והוא מגיע בנפחים מרשימים אולם באם נרצה את המקסימום מבחינת האייפד - נפח של טרה וסלולר אנחנו נשלם 1700-1900 דולר בהתאם לגודל המסך.
אלו הם מבחינתי הקומבינציות המומלצות לרכישה

אולם מבחינתי המכשיר לא יכול להיקרא פרו, הוא יכול להיקרא כך עד שאפל לא תתיחס למכשיר בהתאם לשם שלו, אפל צריכה להתאים את האפליקציות שלה למכשיר - עבודה טובה יותר עם numbers, שימוש באפליקציות שמוגדרות פרו!

מק מיני
המק מיני לא התעדכן בארבע שנים האחרונות ושמחתנו הוא עודכן שבוע שעבר, אולם המחשב שהוגדר כמחשב הכניסה לעולם המק, המחשב שאמור לייצג את הכניסה ״הזולה״ מאוד התייקר! ביותר מ50 אחוז! ומגיע עם נפח מצחיק למחשב נייח - 128 גיגה, המינימום מבחינתי צריך להיות היום 256 עם 16 גיגה זיכרון ולא 8גיגה..
יחס המחיר לתמורה מאוד נמוך מבחינתי, ב800 דולר הייתי מצפה ל256 גיגה ssd ו16 גיגה זיכרון וכזה מחשב יעלה לנו 1200 דולר - במיוחד שאיימק הכי פשוט יהיה זול יותר יגיע ללא ssd אולם יגיע עם מסך ומקלדת ועכבר..

מקבוק אייר
האמת שזה מאוד מבלבל אותי, שהאייר לא עודכן בזמן האחרון ואפל הוציאו את המקבוק הייתי בטוח שהאייר יעלם, היכן הוא בדיוק נכנס? מה הקטגוריה שמבדילה אותו מהמקבוק הרגיל של 12 אינצ? ולמה שאני אשלם 1200 דולר בעבור מקבוק אייר ולא 1300 דולר בעבור מקבוק פרו? שיתן לי יותר?
אני לא מצליח להבין לאן אפל לוקחת את עצמה ומה היא מציעה לרוכשים? היא מתחילה להציעה עודף מחשבים שונים שמבלבלים את הלקוח ואין להם הרבה יתרונות אחד על השני, זה דבר שמאוד מאכזב מבחינתי מאחר ופעם - ואני מדבר על לפני שש שנים - הדבר היה פשוט יותר, רצית מחשב נייד - מקבוק, רציתי נייד קל וחזק - מקבוק אייר, רציתי נייד וסופר חזק - מקבוק פרו
כיום המחשבים כל כך דומים אחד לשני שאני לא מוצא את ההיגיון בלהחזיק את כל הקולקציה הרחבה הזו, במיוחד שדיגמי הבסיס לא מספיקים ודורשים שדרוג.

לצערי אני לא אוכל לסקור ולספר לכם על חוויות מעבר לכתבה הזו, אני לא מוצא סיבה להחליף את המקבוק אייר 2011 שלי, הוא מתפקד כל כך טוב לכל מה שאני זקוק לו כיום, האייפד שלי עובד נפלא - מיני 2 , קצת איטי אולם לשימוש שלי כיום הוא מצויין, כל רכישה של משהו אחר ירגיש לי כמו בזבוז.. במיוחד במחירים שאפל דורשת כרגע



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי