אסוס zenfone 5

Zenfone 5 inch

אני אתחיל את הסקירה וההתרשמות שלי מהמכשיר בצורה הפוכה, למי שפספס כל הנתונים - מעבד זיכרון וכולי הוזכרו על ידי ארז כאן, אני הולך לכתוב אך ורק את דעתי והתרשמותי ממכשיר שעלותו היא פחות מ1000 ש״ח.

נתחיל מהחלק החיצוני - המכשיר בנוי בצורה נהדרת ומושקעת, לא הייתי מנחש שהוא עולה 1000 שקל רק בגלל הגימור, נכון שהוא עשוי פלסטיק מאחור אולם הוא לא שונה מכל שאר סמסונג או LG ומרגיש לא פחות טוב מהם.

המכשיר מרגיש חזק, אין תחושה של חלקים רופפים או כאלו שנלחצים וזזים ( כדוגמת הנקסוס 9 ).

המסך שלו מבחינתי מצויין וטוב - לא כמות מטורפת של פיקסלים ודי זהה לאייפון.. אותי הוא סיפק ולא היו לי בעיות איתו.

תאורה וביצועים מבחינתי היו טובים, לא רואה את עודף הפיקסלים כדבר שימושי ודי מספק אותי הכמות הנתונה, בחוץ לא הייתה בעיה לקרוא איתו הודעות, לחייג או לבצע חיפוש באינטרנט.

למרות שהמסך הוא רק 5 אינצ המכשיר עצמו גדול יותר - יש לנו כסנטימטר בחלק העליון וכשני סנטימטר בחלק התחתון, הוא קצת גדול אולם נוח להחזקה, הוא לא רחב מידי ויושב בצורה נוחה ממאוד ביד.

בחלק האחורי אפשר למצוא מעטפת פלסטיק שיורדת בצורה נוחה ומוחזקת טוב בזמן החיבור, למרות שהחלק התחתון מחורר לרמקול בפועל הרמקול יושב בחלק השמאלי תחתון של המכשיר..

אנו נמצא מצלמה 8 מגה פיקסל טובה מאוד ומספקת ופלש - בניגוד למה שקראתי באתרים אחרים לגבי המצלמה אני חושב ששמונה מגה פיקסל הם מספיקים לנייד במיוחד שאיכות התמונה לא נקבעת רק בכמות הפיקסלים, מבחינתי בזמן הצילומים המצלמה הייתה טובה מאוד, לפעמים לקח לה שניה להיפתח או לקחת את התמונה אולם לא בשונה משאר המכשירים.

המצלמה מלאה באפשרויות ופילטרים, שוב אני חוזר לנושא של שימוש מול תועלת, אני לא אחד שמשתמש במצבי צילום ואוהב את המצב האוטומטי, גם פילטרים אני מעדיף ליישם לאחר לקיחת התמונה.

ביצועי המצלמה עם מעט אור - יש למכשיר מצב מיוחד לנושא הזה אולם לא השתמשתי בו, כאשר ניסיתי לצלם בחדר בשעות הערב ( תאורה רגילה של מנורה ) ובנוסף הפלאש נכנס לעבודה התמונות לא יצאו הכי טוב - וזה מאוד חבל מאחר וצילומים שעשיתי בחוץ באור יום ( בין השעות 7 בבוקר ל15 אחהצ ) יצאו מצויינים.

אני קיבלתי את גרסת שני הסימים - לעצמי אין לי שימוש בדבר כזה אולם אין ספק למי שמרבה לטוס לחול זה יכול להועיל - החסרון הוא שהגרסה מגיעה רק בתצורת דור שלישי.. חבל מאוד.

הסוללה יושבת מתחת למעטפת הפלסטיק ואי אפשר להוציא אותה ללא פתיחת הברגים
כניסת כרטיס זיכרון

ועכשיו חלק הקדמי - מקדימה אנו נמצא שלושה כפתורים - הם נמצאים מתחת למסך ולא פוגעים באיכות שימוש - אני לא אוהב שהכפתורים משתנים ועולים לי על המסך, כך שמאוד אהבתי את הנושא שהכפתורים הופרדו מהמסך.

לאורך הזמן שהמכשיר אצלי אני מרבה לקבל עדכונים, כאשר פתחתי את המכשיר לראשונה הוא הגיע עם גרסת אנדרואיד 4.3, ולאחר כמה ימים קיבל עדכון ל4.4.2, כך גם שאר האפליקציות של אסוס וכל כמה ימים אנו מוצא עדכון חדש לאפליקציות - מבחינתי זה נהדר שאסוס ממשיכים לדחוף עדכונים ( גם אם זה לאפליקציות שלהם ) ולשפר את הפעולה הכללית של המכשיר.

מסך הנעילה - מסך הנעילה מחולק בצורה יפה ליומן והפעלה מהירה של סמס טלפון ומצלמה, מעבר לכך יש לנו שעון ( גם מעורר ) ומזג האוויר - מבחינת מספיק אינפורמציה.

מסך הבית - כמו של מסך בית של אנדרואיד הוא ניתן לשינוי ואין לי הרבה מה להרחיב בנושא, אולם אסוס הכניסו לתוך המערכת כלי שנקרא what's next מעין יומן המלווה בתזכורות המוביל אותך לאורך אירועי היום ומזכיר על ארועים מיוחדים ( מישהו אמר יומן?? ).

Zenui סהכ מאופיין בצורה מאוד נקייה, מסך הבית לא גדוש באייקונים וההתמצאות בו פשוטה ונוחה

בכל מקרה הפעולה של המכשיר לא פחות ממדהימה ( שממני יגיע דבר כזה על אנדרואיד - זו מחמאה ), שילוב החומרה עם האנדרואיד ומעל הכל הzenui של אסוס יוצר מצב טוב בטלפון, זיכרון ראם העובד בעת הפעלת המכשיר עומד על 500 מגה סהכ ( מתוך 2 ג'יגה ), שזה מבחינתי מצויין ודומה מאוד לאנדרואיד נקי.

הפעולה של המכשיר מהירה מאוד ובכל זמן השימוש במכשיר לא חוויתי קריסת אפליקציה או איזו שהיא בעיה - וזאת אני אומר בהשוואה למכשירי דגל כדוגמת נוט 3.

עשיתי במכשיר שימוש יום יומי - הוא היה המכשיר הראשי שלי לאורך כ12 יום, פייסבוק, וואטצאפ, שיחות סמסים ומיילים.

שיחות הטלפון - אני חושב שזה אחד המכשירים הבודדים שניסיתי שאיכות השמע הייתה כל כך טובה בזמן שיחה שלא האמנתי שזה מכשיר של 1000 ש״ח , הקול נשמע חד וברור ובעוצמה מספקת מאוד.

כל האפליקציות הבסיסיות הן של גוגל, פייסבוק ואחרות עבדו בצורה טובה ומאוד מספקת.

אסוס כללו במכשיר מעבד כפול ליבה במהירות של 2 ג'יגה הרץ מבית אינטל - המכשיר טס ועובד חלק והפעולה היום יומית עם המכשיר היא תענוג.

סוללת המכשיר - לי אישית היא החזיקה כיומיים, שימוש נורמאלי, כאשר עבדתי יותר עם המכשיר, גם מצלמה, וויז ופייס ( מעבר לסמסים ושיחות ) סיימתי את היום עם 30 אחוז..

לסיכום

מי שבעיניין של מכשיר חדש, נוח, מהיר, אמין והכי חשוב זול ימצא באסוס zenfone 5 אינצ חבר חדש שישרת אותו בצורה נהדרת.

מי שמעוניין במסך גדול יותר של 6 אינצ יאלץ להתפשר על דור 3 ומי שמחפש מכשיר לילד ימצא את 4 אינצ כפתרון נהדר - והכל במחיר נמוך מאוד יחסית לתמורה הנהדרת שמקבלים - איכות הן מבחינת החומרה והן מבחינת התוכנה.

עוד כמה דברים - המכשירים מושקים כיום בארץ אולם הם הושקו בצורה בינלאומית לפני כ7 חודשים בעולם - אנו מקבלים את הבשורה מאוחר מכולם לצערי, קראתי באיזה מקום שאסוס מתכוונים להשיק את הדור הבא של ה - zenfone בקרוב.. כך שמצד אחד אם תבחרו לרכוש את המכשיר אתם רוכשים מכשיר שצפוי להתעדכן לדור חדש בקרוב, מצד שני אתם תרכשו מכשיר מצויין שרמת המחיר שלו נמוכה בהשוואה לאיכות המתקבלת.

 

לשיקולכם

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי