סיכום שנה והתחלה חדשה

הסתיימה לנו שנה ומתחילה חדשה, אבל ביננו אלו רק תאריכים,  הרי שום דבר לא השתנה אם אנו מחליטים ששום דבר לא ישתנה...
אז מה היה לנו בשנת 2020? 
היו הרבה דברים אולם אני משאר שהדבר שהכי נזכור הוא שעוד לפני שהשנה התחילה - התחיל וירוס חדש - ספק אמיתי ספק מהונדס שהגיע מהמזרח, כן עטלף או לא מעטלף זה לא ממש משנה כי הומרוס הזה גרם לנו ללמוד שיעור בדמוקרטיה, שיעור ביחסי ציבור, שיעור בהבנה שאנו לא באמת שולטים בגוף שלנו, במדינה שלנו ובחיים שלנו.
בחירות רביעיות תוך שנתיים במדינה, יגידו זה בגלל ביבי ואחרים יגידו זה בגלל גנץ או בנט או ליברמן או לפיד, תמיד האחר הוא האשם, אולם זה לא ממש משנה כי כל עוד אנו כאזרחים נמשיך להתנהל כך ולא נראה את האמת - המדינה שלנו תמשיך להתנהל כך.
אם הייתם כל יום הולכים בדרך מסויימת לעבודה, ובזמן ההליכה הנעל שלכם, הגרב שלכם הייתה נרטבת כתוצאה ממים על המדרכה, בחורף, בקיץ, לא משנה מה מזג האוויר כתוצאה מבור שבכביש מה הייתם עושים? היו לכם כמה אפשרויות, אחד ללכת עם מגפיים, ללכת עם נעלים וגרביים רזרביות, לשנות מסלול הליכה כך שלא תכנסו לאותו איזור או להודיע לעירייה שתתקן את המפגע...
במה הייתם בוחרים? 
יש אנשים שרואים מה קורה במדינה וממשיכים להצביע לאותה מפלגה, למרות שהיא נמצאת שאותו מקום כל כך הרבה זמן ושום דבר לא קורה, שום דבר לא משתנה, יש כאלו שמחליטים להצביע לאחרים, כאלו שהיו באותה מפלגה והקימו מפלגה חדשה רק בשביל שיוכלו להתאחד אחר כך עם אותה מפלגה ממנה פרשו...  יש כאלו שמנסים לשנות על ידי הליכה לפוליטיקה והקמה של מפלגה חדשה ללא חיבור למפלגות קיימות.
הכל טוב ויפה אולם גם שאנו פונים לעירייה לתקן את המצב - לא תמיד מתקנים אותו, לפעמים לוקח זמן רב עד שהבור מתוקן ואנו מפסיקים להרטב, מה אנו עושים עד אז? האם אנו מתקנים אותו לבד? או פשוט ממתינים?
איינשטיין אמר של לבחור באותה האפשרות או לעשות את אותו המעשה ולצפות לתוצאה שונה זה טירוף..
לצערי זה מה שקורה אצלנו במדינה, ביבי בשלטון כל כך הרבה שנים והמצב לא משהו, חברי כנסת חדשים נכנסים לפוליטיקה ויוצאים ממנה לאחר מספר חודשים ללא השגים, דיבורים חסרי תוכן על דאגה, הבטחות ( שלא הבטיחו לקיים ) ריבים שלא מפסיקים להתקיים בין שני צדדי המתרס על כלום, כסף שנעלם ומגיע לאחרים ( כאלו שלא זקוקים לו והיה צריך להגיע לאזרחים ) - כך זה אצלנו, ממשיכים לבחור באותם אנשים, אנשים חדשים שמגיעים ונעלמים והכל עדיין לא יציב ולא שלם.
חילוקי דעות זה טוב ויפה אולם שכל מי שעושה משהו שמנוגד לדעתך או חושב משהו אחר נהפך לבוגד, לשמאלני, לערבי ורוצה להרוס את המדינה... זו בעיה, הבעיה העיקרית שלנו היא בקבלת האחר והבעיה היותר גדולה היא בנתינת הכוח לאותם אנשים שנמצאים שנים באותם המקומות ולא ממש עושים שום דבר בכדי לשנות את המצב הקיים - מאחר והוא מתאים להם.
השנה למדנו על זכויות, על בחירה אישית - כמה הם לא קיימים!
בשם וירוס שהורג בשנה את מספר האנשים שמתים בחורף אחד משפעת וסיבוכיה אנו חיים בעוצר, סגר, ללא עבודה, ללא לימודים, ללא ממשלה, ללא תקציב, אנו חיים בפילוג אשר בו הילדים צריכים לשמור על מבוגרים, ילדים צריכים להקריב את עתידם בשביל שהוריהם לא ידבקו...
אני לא יודע כמה אתם זוכרים או שראיתם אלכס חולה אהבה.. אבל שאלכס חולה - מזמינים אליו חבר שידבק ממנו - כי פעם היו מה שנקרא מחלות ילדות, מחלות שחולים בהן ועוברות לאחר שבוע, לא לחלות בהן היה מסוכן יותר... אז מה עשו במהלך השנים? המציאו חיסונים, מעין נוזל שנכניס לגוף וימנע את ההידבקות במחלה הקלה.. למה? בשביל שלא נבזבז שבוע מהחיים שלנו כילדים? בכדי שנהיה מחוסנים לאורך כל החיים שלנו? החיסונים לא מחזיקים לאורך כל החיים, ראו שבכל שנה עליכם לקחת חיסון שפעת, בשביל מה? מחלה שמרבית האוכלוסיה נדבקת בה ואולם רק מעטים מפתחים סימנים? מעטים מגיעים מצב של מוות? נכון זה לא נעים שמישהו מת אולם זה גם לא נעים שמעשנים עליך בתחנת אוטובוס, השפעת היא מחלה קלה, כמו הצטננות, קצת כאבי שרירים, קצת נזלת כאב ראש ולאחר מכן היא עוברת, תמיד שהייתי הולך לרופא שלי הוא אמר, תאכל מרק עוף, תנוח ותוך שבוע תבריא, היום אתם מקבלים זריקה לפני שחלמתם, מפתחים סימנים קלים של מחלה, לפעמים חולים בה ולפעמים לא רק בשביל לא לחלות במחלה עצמה... מי אמר שתחלו בה אם לא הייתם לוקחים את החחיסון? האם כל שנה שלא לקחתם את החיסון חליתם בשפעת? 
אני לא רוצה להיכנס לשיחה קיצונית מידי ועמוקה על חיסונים, רק אתן לכם קו למחשבה ואתם תעשו עם זה מה שאתם רוצים.
אני לא נגד חיסונים, אני נמנע מהם, אני מעדיף לשמור על הגוף שלי כמה שיותר נקי ממתכות כבדות שממליצים לי לא לאכול - כמו כספית או אלומיניום אולם מזריקים אותם בחיסון עצמו, הם נקראים מעוררים, הרי אם היינו מכניסים חיידק מוחלש או מת לגוף שלנו... הגוף שלנו חכם, הוא לא היה עושה כלום אלא רק מפנה את השאריות, אז מה עושים? מכניסים חומרים שיעוררו את מערכת החיסון - אלו נקראים מעוררים - ואז הגוף מתחיל לחפש את הפולש, אם הוא מוצא את וירוס המוחלש או המומת - מה טוב, אולם מה קורה שהוא לא מוצא אותם? היתכן שהוא תוקף את עצמו? יתכן שמשהו אחר קורה בגוף?
אני לא יודע ואני לא מבין בכך אולם אני יודע שלהכניס חומרים לא טובים לגוף, חומרים מסונתזים, כאלו שיכולים להיות לא טובים לגוף שלי אני לא עושה...

ולסיכום לאחר שכתבתי כל כך הרבה על כל כך הרבה נושאים, דמוקרטיה, סגרים, עבודה, ילדים, לימודים, פוליטיקה, חיסונים ומתכות כבדות...
אני יכול רק לאחר לכם שהשנה החדשה תהיה טובה יותר מהשנה הקודמת
אני מאחל לעצמי שיהיה לי זמן, רצון וחשק לכתוב יותר , לצלם יותר סרטונים ולהעשיר את הבלוג שלי ביותר כתבות.
שתהיה שנה טובה ומוצלחת מקודמותיה, מלאה בשמחה וחופש פעולה

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי