טיול לצפון - מה כן מה לא ומה לא להפסיד

טיול לצפון שמורת נחל דן ונחל שניר

ביום שני אספנו את עצמנו ויצאנו צפונה לטיול

אספר לכם היכן ישנו, מה אכלנו ואיך מסלולי הטיול

הדרך לצפון הייתה רגוע ונעימה, אין עומס, אין פקקים, יום שני זה יום מצויין לצאת

ישנו במלון מטיילים הויליג בשדה נחמיה.

לפני ההגעה תיאמנו את כל מה שנחוץ, על פי הפרסומים יש חדרים הפונים לירדן - ביקשנו, ביקשנו להיכנס קצת מוקדם מהשעה הרגילה (15) וכל שעה שיתאפשר נשמח, אמרנו שאנו טבעוניים והכל נענה על ידי הנציגה בהסכמה ושאין בעיה ( חוץ מכניסה מוקדמת לחדר שנאמר שזה תלוי בניקיון וחיטוי החדרים).

התחלנו את הטיול בשמורת נחל דן - מקום מהמם עם זרימת מים מדהימה, מקומות מוצלים, תצפיות מדהימות ובריכת שכשוך לילדים בסוף המסלול.

נהננו מאוד!

הגענו למלון ב13 ונאמר לנו שיש חדר, הלכנו לחדר ו... חיפשנו את הירדן, אין בנמצא, לא נוף ולא דרך גישה נוחה ופשוטה - כמו שמופיע באתר..

נכנסנו לחדר עצמו וגילינו שירותים מלוכלכים בצואה, מגבות רטובות מאחורי דלת המקלחת  מהאורחים הקודמים... חזרנו לקבלה והחליפו לנו חדר, הפעם לפני פריקת החפצים בדקנו את החדר ושוב - שרותים מלוכלכים, חזרה לקבלה לשיחה והחלפת חדר, אחרי שעתיים של החלפת חדרים בדיקות ושיחות, חדר שלישי שמקבלים - שירותים נקיים, פרקנו חפצים מהאוטו והלכנו לבריכה לנוח, חזרנו מהבריכה ומה מגלים? הרצפה דביקה, יש שערות של אנשים על הרצפה, שוב שיחה עם הקבלה, מגיע מישהו, קצת מים על הרצפה ומורח את הלכלוך מצד אחד לצד אחר... זה נקי?


החלטנו לא להמשיך להתעסק בזה ולצאת לארוחת ערב, לפני הארוחה מתקלחים, אבל מה.. מגבות בלויות שלא סופגות, מגבות שהיו בהן קוצים!! כן קוצים, מגבות מלוכלכות עם כתמים, עשינו מקלחת, לקחנו נשימה ונסענו למגדל שמס לאכול במסעדה שנקראת אל יסמין, בעקבות מצב הקורונה אין תיירות, הכל שקט, נכנסנו למסעדה שוממה שקיבלה אותנו בקבלת פנים נעימה ושמחה, אין תפריט, מה אמא בישלה זה מה שאכלנו 80 מבוגר 50 ילד ומה שרוצים מקבלים עוד, מגוון מאכלים טבעוניים לנו ובשרי לילדים, היה תענוג.

חזרנו לחדר לישון וגילינו שגם המזרן ידע ימים יפים יותר, צד אחד שלו היה מעוך וללא תמיכה.. הלכנו לישון ( אני על הצד הגרוע בכדי שאשתי תישן טוב ).

הבוקר בא וארוחת הבוקר עד לחדר, כמו שאתם מבינים למרות שאמרנו שאנו טבעוניים מספר פעמים, הילדים רגישים למוצרי חלב - קיבלנו גבינה, חמאה, בנוסף לממרח גבינה טבעוני, טונה, ביצים קשות ולחם ללא גלוטן... למה? עשיתי למישהו רע? למה ללא גלוטן? איפה הטעם? קיבלנו ארוחה לזוג, למרות שציינו שאנחנו ארבעה! שוב שיחה עם הקבלה וקיבלנו עוד אוכל...

יצאנו לנחל שניר, עשינו מסלול ארוך של שלוש שעות, עלינו לתצפית ירדנו לבריכת שכשוך, המשכנו לנהר עצמו ועשינו מסלול בתוך הנהר וצמוד לו, כיף חיים, קטע הנהר היה ארוך מהמצופה מאחר ומי שצייר את המפה לא עשה עבודה טובה, הקטע הכי ארוך שכלל הליכה לצד הנהר ובנהר עצמו צויר כקטע קצרצר אולם הוא היה הליכה של שעה וקצת כולל החזרה לרכב.

בסיום המסלול חיכה לנו בחור מבוגר שמכר דובדבנים, מחיר סביר, 48 שקלים לקילו (במרכז יום אחרי מצאנו דובדבנים ב30 שח לקילו ) אבל איזה דובדבנים... לבנים ואדומים ענקיים, מתוקים, פשוט חלום, הייתה זו ארוחה נפלאה לסיום המסלול, בדרך חזרה עצרנו אצלו שוב וקנינו עוד שני קילו - שיהיה לארוחת בוקר ונשנוש במהלך היום.

חזרנו לחדר למנוחה ובילוי בבריכה, הבריכה במלון הייתה החלק הכי טוב, שקטה, נעימה, הילד שלי שיחק עם חברים שהוא מצא שם, אנחנו נחנו בשמש ובמים.

לארוחת ערב הלכנו לפסטה בסטה מאחר והילדה מאוד רצתה רביולי, התיישבו והזמנו, מחירים סבירים ביותר, הילדה נהנתה מרביולי ועוד סוג של פסטה, אני לא ממש אוהב פסטה אולם החומוס ליד היה סגור והחלטתי לקחת מנה ורודה שעשויה מסלקים שנאפו ונטחנו והוסיפו להם קצת קרם קוקוס, מנה בעלת טעם פשוט ולא מעניין, היה חסר טעם, היו חסרים מלח, פלפל ומשהו שיקפיץ את המנה וייחד אותה, הפסטה שאשתי לקחה עם רוטב עגבניות היה דוחה ומלוח מאוד, גם לאחר החלפת המנה באחת ללא תיבול המנה הייתה מלוחה ולא טעימה, כפיצוי על הטעמים הלא ממש נחמדים האלו נסענו לשדה נחמיה לפיצרייה של היישוב, פיצה פשוטה וטעימה ברמה שלא הייתי מצפה למצוא במושב קטן, היה תענוג אמיתי - מומלץ מאוד.

חזרנו לחדר לישון - בנתיים לאחר תלונות ושיחות הוחלף לנו מזרן לאחד יותר טוב, עדיין מזרן במלון הוא לא מזרן של הבית וקמתי עם כאבי גב שכמותם לא סבלתי שנים...

הכריות הסריחו מזיעה ( לא שלנו ) והייתה הרגשה שאין ניקיון במלון ובמצעים.


יום חדש וארוחת בוקר זהה ליום שעבר, שוב מוצרי חלב, סלטים וקצת מוצרים טבעוניים, ארוחת הבוקר עברה ועברנו לשיחות עם אחד המנהלים של המלון לגבי כל מה שחווינו, רמת הניקיון הירודה, האוכל, המזרן ועוד.


חזרנו הביתה לאחר נסיעה ארוכה שכללה עצירות ברודי פרוגקט לרכישת משקפי שמש חדשים - מומלץ מאוד, זוגות המשקפיים הטובות ביותר שהיו לי, מעבר להכל הן מחזיקות הרבה זמן, השתמשתי באותה מסגרת 12 שנה, החלפתי עדשות לאחר 8 שנים לחדשות ועכשיו החלפתי למסגרת חדשה ועדשות חדשות, עברנו בקניית פירות וירקות וחזרנו הביתה.

לסיכום

צאו לטייל בצפון מקומות מדהימים

אל תלכו לישון במלון מטיילים ויליג

אל תלכו לאכול בפסטה בסטה

לכו לאכול בפיצה של שדה נחמייה

אם אתם זקוקים למשקפי שמש - תשקיעו בזוג של רודי פרוגקט - עדיף בחנות יבואן - הן יחזיקו לכם שנים.

תאכלו הרבה פירות וירקות! זה בריא!

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי