סקירת אייפון 6+

דברים גדולים מגיעים באריזות קטנות

 

אז אחרי שביקשתי ולא קיבלתי וחיכיתי יפה הגיע הזמן שתהייה סקירה גם באתר שלנו

למרות שהאייפון 6 וה 6+ יצאו לפני כארבע חודשים והגיעו אלינו לפני כשלושה חודשים לא יצא לי לקבל מכשיר לסקירה - די אכזבה בשבילי ואני לא יודע באשמת מי זה.. אולם לא נתעסק בכך היום - היום אוכל לתת לכם את הרשמים שלי מהמכשיר הגדול שבסדרה.

תמיד היה לי אנטי ממכשירים גדולים, לא התחברתי למכשירי האנדרואיד שניסיתי - G2, note 3, ASUS 6 ודומים להם, לא יכולתי להצביע על מה בדיוק אולם ידעתי שגודל המכשיר לא נוח לי, להכניס לכיס, להסתובב, לדבר ועוד, כמובן שהיו יתרונות כדוגמאת מקלדת נוחה וגדולה יותר ומסך אשר מראה בצורה ברורה את כל התוכן המבוקש - אולם עדיין לא יכולתי להסתדר איתם.

לכן כאשר הייתי צריך לבחור מה לקחת 6 או 6+ חשבתי על זה הרבה, לא רציתי להתחרט על מכשיר שילווה אותי שנתיים שלוש לפחות.

לבסוף החלטתי לבחור ב6+ מכמה סיבות:

1. ראיה - התוכן מוצג בגדול יותר

2. מקלדת - את היתרונות של מקלדת גדולה יותר אין צורך לפרט.. במיוחד כאשר אני כותב הרבה על המכשיר.

3. בטרייה - בעקבות המשבר האחרון שלי עם המכשיר הקודם והטעינות המרובות החלטתי שאני הולך על סוללה גדולה יותר - כזו שתאפשר לי מרווח פעולה של יומיים לפחות מבחינת הפעולות שאני עושה.

4. מסיבה מעניינת המכשיר הרגיש לי טוב ביד, ה6 נפל ונעטף לי בצורה מצויינת עם היד ולא הרגשתי הרבה שינוי מה4s הישן שלי וכאשר לקחתי את ה6+ הרגשתי איתו ממש טוב, נוח למרות הגודל ופשוט התחברתי.

5. עיניין אותי נושא המייצב תמונה הקיים ב6+

אז אחרי שמניתי את הסיבות לבחירה אני קצת אדבר על איך הוא:

איכות בניה:

אין כמו אפל מבחינתי, התכנון והבניה, כל חלק נופל בדיוק למקום ובהשוואה לאייפון הקודם שלי מורגש השינוי, כפתור הרטט קשה יותר ומרגיש יציב, כך גם שאר הכפתורים - ללא תזוזות מיותרות ויציבים.

אני שמח שאפל הזיזו את כפתור ההפעלה מאחר וכרגע הוא הרבה יותר שימושי.

הרמקול: אחד הדברים שעבר שיפור מהותי מבחינתי ( מעבר למצלמה כמובן ) הרמקול חזק וברור ובעיקר נשמע מאוד איכותי, בשיחות טלפון השתמשתי בפחות מחצי הווליום והקול נשמע ברור וחזק, כך גם באפרכסת, הצלילים נשמעים ברורים וחזקים הרבה יותר מהאייפון הקודם ובהשוואה למכשירים אחרים רק באסוס zenfhon 5 נתקלתי באיכות צליל כזו.

כפתור הבית: גם כאן כמו שאר הדיווחים הוא עבר שינוי ומרגיש הרבה יותר יציב וחזק ולא נמעך פנימה בקלות.

בחלק האחורי אנו נפגוש את המצלמה, מיקרופון ופלאש - בפלאש לא יצא לי להשתמש הרבה - אם אין הרבה אור ודי חשוך אז התמונה סבירה אולם אם יש מאחורינו איזה פנס רחוב התמונה יוצאת לא רע..

המיקרופון - זה חתיכת חור ענק למיקרופון - הוא די רגיש ואיכותי, תופס את הצליל בצורה טובה, הסביבה היא כמובן הבעיה האמיתית שהוא כמובן קולט גם אותה בצורה יעילה..

המצלמה - כאן התחלתי לקחת תמונות, בעיקר באור יום כך שאני יכול לומר שהמצלמה מאוד מהירה, כל פעם שסקרתי מכשירים השוואתי אותם למצלמה של ה4s הישן שלי ובדרך כלל גם אז הייתי יותר מרוצה מהמכשיר שלי - לא תמיד מבחינת האיכות אלא מתגובות המצלמה, כאן המצלמה היא בכמה רמות הרבה יותר גבוה מכל שאר המתחרים מבחינתי, מהירות התגובה בפתיחת המצלמה, הפוקוס המהיר האוטומטי והפוקוס בנגיעה, העבודה עם HDR מאוד רציפה ואין המתנה בין תמונה אחת לשניה, צילום ברצף פשוט יורה תמונות בצורה מדהימה - ולמי שאין ילדים שזזים המון לא יבין על מה אני מדבר..

דבר נחמד נוסף הוא הslo-mo היכולת לצלם ב240fps הוא פשוט מדהים, התמונה נשארת באיכות גבוהה למרות איטיות הסרטון - פיצר שאין לי ספק ישמש אותי רבות בתזוזות הילדים.

ונעבור למערכת ההפעלה - כאן מי שמתחבר מתחבר ומי שלא.. לא - הפסד שלו מבחינתי.

המערכת של אפל נמצאת כאן מבחינתי במצב הכי טוב שלה, ואני לא מתכוון למערכת ההפעלה אלא לשילוב של החומרה לתוכנה, המערכת רצה ופועלת, אין המתנה בין פעולות, דיברתי על זה בעבר - עדכוני תוכנה, עד מתי נכון לתת עדכונים והאם כדי לתת עדכונים כל כך הרבה זמן, אין ספק שכל מערכת הפעלה חדשה מותאמת בצורה מירבית למעבד החדש של אפל, דור קודם של מכשירים מאבד קצת מהיכולות שהיו לו - וכאן אני בעיקר מדבר על מהירות תגובה, שוב אני לא יודע אם זה בכוונה או שזה פועל יוצא של הוספת דברים למערכת אולם הנושא לא תמיד מורגש דור אחד אחור אלא בעיקר שני דורות - וזה לצערי עקב אכילס של אפל, נותנת עדכונים ושומרת על מכשיר חי עוד כמה שנים ומאידך הוא מאבד את הקסם שלו - את הקסם שבעקבותיו רכשנו את המכשיר שהיה חדש.

בעקבות הגדלת המסך אפל שילבה דבר נחמד מאוד אשר נקרא זום

- אנו יכולים להגדיל את התצוגה אשר תתאים בצורה פרופורציונלית למסך, זה נראה מוזר להביט על מסך 5.5 אינצ ולראות גודל אייקונים שהתאימו ל3.5 אינצ או 4 אינצ, לכן כחלק מהסקירה עבדתי כמה ימים במצב זום וכמה ימים ללא, יש יתרונות לכאן ולכאן - במצב זום הכל נראה כמו שצריך להראות על המסך הזה, לא הרגשתי פעם אחת שאני מתאמץ לחפש אייקון, מצד שני במצב רגיל התצוגה מסתובבת ואנו מקבלים עוד כמה פיצרים קטנים בהודעות המייל והסמס - זה לא קריטי מבחינתי אולם היה נחמד לדפדף בין שיחות סמס ואנשי הקשר איתם התכתבתי - בפועל לאחר שימוש במצב רגיל מצאתי שאני לא ממש משתמש בפונקציות האלו ולכן אני מאמין שאחזור למצב זום.

אני לא חסיד של החזקת המכשיר במצב מאוזן ( כן אני יודע באנדרואיד זה קיים הרבה הרבה זמן ) אולם לצאת מאפליקציה ולהמשיך לעשות את מה שעשיתי ללא סיבוב האייפון היה מאוד נחמד - במיוחד שנכנסים לעוד אפליקציה אשר עובדת במאוזן.

האמת שהעבודה עם מכשירי אנדרואיד גדולים הכינו אותי די טוב לעבודה עם אייפון בגודל הזה, ההחזקה הייתה מאוד ברורה ופשוטה ובעיקר נוחה.

מעבר לכך האייפון נשאר אותו אייפון - מבחינתי מכשיר טוב שאפשר לסמוך עליו שיעבוד ויעשה בדיוק את מה שאני צריך בצורה הפשוטה והמהירה ביותר - יעבוד.

הגדלת המסך עשתה טוב לאפליקציות הקיימות - ביומן רואים את הפגישות בצורה ברורה מתחת לחודש

אנשי הקשר מוצגים בצורה נוחה - מעבר לגודל של הפונט זה פשוט נראה ברור על המסך

מסך השיחה הרבה יותר גדול והכפתורים מתאימים לאצבע - אחד הדברים שלא אהבתי מבחינת העיצוב שאפל עשו זה שהם שינו את הכפתורי מסך לעגולים, לא היה לי נוח ודרש ממני ממש לדייק בלחיצה - כרגע עם מסך גדול יותר הדבר קורה ללא בעיות.

באפליקציה תמונות אפל שילבה נושא של extension - מה זה אומר? אני יכול לערוך תמונות וסרטים באפליקציות חיצוניות ועדיין להישאר באפליקציית התמונות, כך שהתמונה נשמרת על התמונה הקיימת ולא נוצרת לי תמונה חדשה ( אם הייתי פותח אפליקציית עריכה רגילה היה נוצר לי עותק של התמונה רק ערוכה ).

מאחר ואפל מחלקת בחינם את iMovie אנו יכולים לערוך בצורה מאוד קלילה סרטונים דרך האפליקציה - הוספת מוזיקה, כיתוב, פילטרים וקיצור הסרטון.

אז איך אני מסכם שבועיים עם המכשיר החדש? האם שווה לשדרג? ואם כן לאיזה?

הזמן שעובר עם המכשיר מלמד אותי כמה נדרשתי להחליף לדגם חדש, מכמה בחינות: הראשונה היא סוללה, השנייה היא מצלמה, השלישית היא מהירות עבודה והאחרונה והרביעית גודל מסך.

הגדלת הסוללה מאפשר לי הטענה של פעם ביומיים עד יומיים וחצי - וגם אז אני נעצר על 30 אחוז.. אין ספק שיש בלאי ומחזורי טעינה שאפשר לבצע עם סוללה, הנוחות של לא לחפש מטען ברכב תוך כדי טיול הוא יתרון גדול ( כן גם להחליף סוללה.. ).

מבחינתי שיפור המצלמה הוא עצום - כבר התחלתי לחפש מצלמה חדשה ולמרות הכל תמיד ידעתי שהמצלמה הטובה ביותר בשבילי היא זאת שתמיד אבל תמיד איתי!

מבחינתי זה מדהים, שיפור במהירות הצילום, באיכות הוידאו והslo-mo פשוט ענק.

כמו כל ממכשיר חדש אשר מקבל מעבד חדש ומהיר המכשיר רץ ובעיקר יציב מאוד, דברים שלקחו כמה שניות עם האייפון הישן שלי לוקחים בדיוק חצי שניה עכשיו ואפליקציות הרבה יותר מאושרות..

גיליתי - כמו שאמרתי בהתחלה - שמאוד נוח לי עם המסך, חששתי בהתחלה מהגודל אולם ומאחר ואני מרגיש הרבה יותר בנוח עם מערכת ההפעלה של אפל היה לי הרבה יותר נוח לעבוד עם המסך הגדול, לא יצא לי להשתמש reachability מאחר ואני באמת מגיע לכל מקום במסך ( שוב תודה למכשירי האנדרואיד גדולי המסך שהביאוני עד הלום ).

כן בהחלט שווה לשדרג - מי שמגיע מאייפון 4,4s או אפילו 5 אני מאמין שהשדרוג יהיה משמעותי, במידה ואתם מגיעים מ5s אני לא יודע אם הייתי משדרג - אני אישית הייתי מחכה אז למכשיר הבא - אלא אם כן אתם ממש חייבים מסך גדול יותר.

לאיזה דגם זה כבר מאוד אישי, אני מאמין שלמרבית האוכלוסייה ה6 יספיק ויגרום הנאה מהמסך שגדל, אם יש לכם ידיים באמת גדולות או אתם זקוקים למכשיר עם מסך גדול יותר או אפילו לסוללה גדולה יותר לא הייתי מהסס לקחת את ה+.

אני יכול לסכם את הנושא של ההתאמה במשפט קצת - זה לא הגודל אלא מערכת ההפעלה!

מבחינתי ברגע שניסיתי את המכשיר גם אם הוא גדול יותר הוא פשוט התאים לי מצויין

עוד תמונה על גדלי קופסאות במהלך השנים

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סלקום טיוי - חודש מרץ

סקירת אופה לחם אוטומטי 48295 morphy richards

חודש יוני בסלקום טיוי